NilsBohlinwithArletteDobson1960.jpg

Οι πρώτες ζώνες ασφαλείας, χρησιμοποιήθηκαν το 1919 και αφορούσαν, κυρίως, τα αεροσκάφη. Στα αυτοκίνητα, πρωτοεμφανίστηκαν το 1958, από την αυτοκινητοβιομηχανία Saab. Οι πρώτες ζώνες που εμφανίστηκαν, ήταν δύο σημείων, δηλαδή αγκάλιαζε τον οδηγό στο ύψος της κοιλιάς και μετά κλείδωνε στο πλάι. Η συγκεκριμένη πατέντα κρίθηκε πολύ γρήγορα ακατάλληλη και θανατηφόρα, αφού οι οδηγοί εκτινάσσονταν από το κάθισμα και το κεφάλι τους χτυπούσε στο τιμόνι. Εκείνη την εποχή, στην Volvo, προσλήφθηκε ο Σουηδός Nils Bohlin, όπου ήταν μηχανικός αεροπλάνων και σχεδίαζε τα εκτινασσόμενα καθίσματα των πιλότων σε περίπτωση κατάρριψης. Ο Nils Bohlin, που είχε γνώσεις στο συγκεκριμένο θέμα, ένα χρόνο μετά την πρόσληψη του, το 1959, συγκεκριμένα στις 13 Αυγούστου, παρουσίασε την ζώνη τριών σημείων όπου εν μέρει είναι ο σημερινός σχεδιασμός ζώνης που έχουμε στα αυτοκίνητα μας. Σαν επίλογο να αναφέρω πως μέχρι τον θάνατο του, το 2002, υπολογίζεται ότι η ζώνη ασφάλειας, τριών σημείων, έσωσε πέραν των 40.000.000 ανθρώπων.

Advertisements